Μια συζήτηση πάνω στην Εσωτερική Φιλοσοφία - Μέρος 4ο

2019-10-06

Ναι, πιστεύω σε έναν Θεό, μία Πηγή. Η αγάπη του Θεού είναι σαν ένα δέντρο -το δέντρο της ζωής- και έχει πολλούς κλάδους. Κάθε κλάδος έχει τη δική του ταυτότητα και το όνομά του, όπως ο Χριστιανισμός, ο Βουδισμός, ο Ινδουισμός, ο Ιουδαϊσμός, το Ισλάμ και ούτω καθεξής. Αλλά εξακολουθούν να είναι κλάδοι του ίδιου δέντρου.

 - Sri Chinmoy

Ιωάννης: Ω! Αυτή ήταν μια απολύτως ξεκάθαρη απάντηση, αδελφέ μου, και τα τρία αποσπάσματα της σοφίας του Sri Chinmoy ήταν λυτρωτικά!

Νομίζω ότι δημιουργήσαμε μια σταθερή βάση για να συνεχίσουμε αυτή τη συζήτηση με μερικές συχνές ερωτήσεις των μαθητών μου.

Η πρώτη αφορά κάτι που βασανίζει την Καρδιά πολλών νέων όταν αντιμετωπίζουν τον κόσμο μας. Ρωτούν:

"Πώς μπορεί ένας Θεός της Αγάπης και του Ελέους να επιτρέπει στο κακό να κυβερνά τον κόσμο;"

Manatita: Αυτό είναι ένα πολύ δημοφιλές και επίσης ένα πολύπλοκο ερώτημα, που σχεδόν πάντα οδηγεί σε ασαφείς απαντήσεις. Παρόλα αυτά θα κάνω το καλύτερό μου.

Πρώτον, πρέπει να δούμε τον Θεό ολιστικά, από την υψηλότερη άποψη. Ο Αγαπημένος Απόλυτος Ανώτατος είναι όλο το Φως ... Αγάπη, Ύπαρξη, Συνείδηση-Ευτυχία. Είναι πάνω από το κακό. Αλλά σε χαμηλότερο επίπεδο Δημιουργίας, ο άνθρωπος έχει «περιορισμένη ελευθερία».

Η αγελάδα είναι δεμένη με ένα πολύ μακρύ σχοινί και έτσι μερικές φορές μπαίνει στον κήπο του γείτονα, για να συνεχίσει να τρώει γρασίδι. Εδώ μπορείτε να πείτε ότι καταχράται την δυνατότητα της επιλογής που της έχει δοθεί. Όλα αυτά συμβαίνουν εξαιτίας αυτού για το οποίο έχω μιλήσει εδώ μερικές φορές. Άγνοια, υπό την έννοια των περιορισμών, των δεσμών, των ατελειών και των αρνητικών χαρακτηριστικών. Ο Sri Chinmoy μιλάει επίσης για ανίερες ή εχθρικές δυνάμεις που παίζουν το ρόλο.

Μπορείτε να πείτε ότι η αγελάδα ζει στο δωμάτιο του μυαλού, το οποίο είναι σκοτεινό και τρομακτικό, ενώ η Καρδιά είναι όλο Φως, σαν παιδί. Και πάλι, υπάρχει μόνο η Συνειδητότητα / το Πνεύμα / ο Θεός. Δεν υπάρχει τίποτα εκτός της Συνείδησης και έτσι αυτό που ονομάζουμε κακό, αποτελεί μέρος του σχεδίου. Η Πνευματική Φιλοσοφία δεν μιλάει για κακό ή σκοτάδι, αλλά για λιγότερο Φως. Η αμαρτία είναι επίσης ένα εμπόδιο ή περισπασμός, που στέκεται στο δρόμο της Αγάπης. Είναι αυτό που μας δεσμεύει.

Δεδομένου ότι μαθαίνουμε μέσα από τα δεινά και τις αντιξοότητες, έχουν και αυτά κάποιο Φως. Είναι μονοπάτια, μόνο σε χαμηλότερο επίπεδο. Ο Sri Chinmoy διδάσκει ότι τα πάντα τελικά κυρώνονται, εγκρίνονται και γίνονται υπό την ανοχή από του Ανώτατου, όταν δεν υπάρχει εναλλακτική λύση για να πάρουμε το μάθημα που θα μας οδηγήσει στην ευτυχία μας, από την άποψη του Θεού.

Ο Θεός υπάρχει σε όλα. Βρίσκεται στη στρυχνίνη και στα άλλα δηλητήρια, αλλά συνειδητά δεν μας έλκουν ιδιαίτερα. Οι επιθυμίες μας έχουν να κάνουν συνήθως με την υλική ευχαρίστηση, με πράγματα που μας δεσμεύουν και φέρνουν πόνο. Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί δεν δέχονται τη Δικαιοσύνη του Θεού παρότι ζητούν τη Συμπόνια Του, ενώ στην πραγματικότητα η Δικαιοσύνη είναι το Έλεός Του μεταμφιεσμένο.

Ο Θεός μας αγαπά όλους. Είναι πάνω από το καλό και το κακό, αλλά στη διαδικασία της πνευματικής μας εξέλιξης, περπατά μαζί μας καθώς βιώνουμε τον πόνο. Τελικά, όλα είναι μια εμπειρία, και ο Αγαπημένος έχει αυτήν την εμπειρία μέσα μας και μέσα από εμάς.

Ιωάννης: Ευγνωμοσύνη, αδελφέ μου! Ευγνωμοσύνη για το Φως! Μου δώσατε την πιο εκπληκτική απάντηση για να χρησιμοποιήσω με τους μαθητές μου για μια από τις πιο δύσκολες και πολύπλοκες ερωτήσεις! Και όχι, δεν ήταν ασαφής, καθόλου. Αντίθετα, ήταν απολύτως σαφής!

Χαίρομαι που η απάντησή σας περιγράφει όλες τις πεποιθήσεις μου για το "κακό", αλλά δεν θα μπορούσα ποτέ να τις εκφράσω με τόσο σαφήνεια και να τις κάνω τόσο κατανοητές!

Υπάρχει πολλή γνώση, που πρέπει να επεξεργαστούμε, σε αυτή την απάντηση και τώρα προκύπτουν νέα ερωτήματα.

Εδώ είναι ένα που θα μας βοηθήσει να αποφύγουμε παρεξηγήσεις.

Είναι αυτό που επιλέξαμε να ονομάσουμε "κακό", η απαραίτητη ποικιλομορφία των εκφράσεων του Φωτός, προκειμένου να έχουμε την δυνατότητα να επιλέξουμε τον τρόπο εμπειρίας μας; Η δυνατότητα του να υπάρχουν λάθος επιλογές ώστε να έχουμε την ελευθερία να επιλέξουμε για να μάθουμε;

Είναι αυτή η εναλλακτική της Αγάπης, ώστε να την υιοθετήσουμε με ελεύθερη επιλογή ώστε τελικά να αναζητήσουμε ξανά την Αγάπη και να την επιλέξουμε;

Μανατίτα: Η ποικιλομορφία έχει να κάνει περισσότερο με τις μυριάδες μορφές εκδηλώσεων του Απόλυτου. Το κακό πέφτει μάλλον στους Νόμους της Δυαδικότητας: το φως και το σκοτάδι, τη χαρά και τη θλίψη, την ευχαρίστηση και τον πόνο ... καλό και κακό.

Είναι μια περιορισμένη ελευθερία, η αποκαλούμενη «ελεύθερη βούληση», η οποία μας δίνει τη δυνατότητα επιλογής. Το κακό δεν είναι εναλλακτική λύση για την Αγάπη. Είναι μια επιλογή που έχουμε κάνει ή ένα μονοπάτι που έχουμε πάρει (ένα λάθος), αλλά είναι ακόμα και πάντα μέσα στην εξίσωση της Αγάπης. Η διαφορά είναι ότι είναι μια κατώτερη μορφή Φωτός. Είναι ένας τρόπος για να βρούμε το Δρόμο.

Όπως είπα και πριν, είναι μια εμπειρία για την Ψυχή. Ο Αδάμ επέλεξε να φάει το μήλο λόγω της άγνοιας: περιορισμοί, πειρασμοί, ατέλειες και δουλεία (εγγενείς αδυναμίες).

Ως εκ τούτου, υποφέρει τις συνέπειες. Αναπτυσσόμαστε και προοδεύουμε μέσα από τις εμπειρίες, ακριβώς όπως το παιδί αγγίζει πρώτα την φωτιά και στη συνέχεια μαθαίνει το λάθος του.

Ιωάννης: Εξαιρετικά! Πιστεύω ότι η απάντησή σας είναι ξεκάθαρη και με βοηθά να περάσω σε ένα σχετικό θέμα, το οποίο αποτελεί τη βασική αιτία απομάκρυνσης πολλών νέων από το Πνευματικό μονοπάτι. Αμαρτία και ενοχή!

Όπως είπατε -και μου άρεσε αυτό το μέρος της απάντησής σας- η αμαρτία είναι ένα εμπόδιο ή περισπασμός, που στέκεται στον δρόμο της Αγάπης. Δυστυχώς, αυτός δεν είναι ο τρόπος που οι περισσότερες θρησκείες -κυρίως οι δυτικές θρησκείες- παρουσιάζουν την ιδέα της αμαρτίας. Συνήθως, τη χρησιμοποιούν ως μέσο ελέγχου του νου -μέσω του φόβου της αιώνιας καταδίκης- με αποτέλεσμα να δημιουργεί σύγχυση, κατάθλιψη και αγωνία.

Έτσι, έχετε μπροστά σας έναν νέο, έτοιμο να αφήσει το σπίτι του ξεκινώντας μια νέα ζωή. Σας λέει:

"Δεν θέλω να ακολουθήσω τον δρόμο οποιασδήποτε θρησκείας γιατί αυτές με κάνουν να αισθάνομαι ότι όλα όσα μου αρέσουν και όλα όσα κάνω είναι αμαρτία, και δεν θέλω να ζήσω τη ζωή μου μέσα στις ενοχές!"

Ποια είναι τα λόγια βοήθειας που θα λέγατε σε αυτόν;

Μανατίτα: Τους καταλαβαίνω. Μεγάλωσα με αυτό, και έχει τη χρησιμότητά του, αλλά μας επηρεάζει καθώς γερνάμε και δημιουργεί ενοχές και την λανθασμένη αίσθηση ότι είμαστε ανάξιοι.

Ο καθένας χρειάζεται ένα σπίτι. Ζω στο σπίτι του Χριστιανισμού και ίσως ένας από τους αδελφούς μου ζει στο σπίτι του Ινδουιστή. Αλλά συναντιόμαστε για να αγαπήσουμε τον Θεό και να υπηρετήσουμε την ανθρωπότητα.

«Η ουσία της θρησκείας είναι να κάνει τον άνθρωπο να φοβάται και να υπακούει στο Θεό. Η πεμπτουσία της Πνευματικότητας είναι να βοηθήσει τον άνθρωπο να γνωρίσει το Θεό και να γίνει κι εκείνος Θεός». - Sri Chinmoy

Στην Πνευματική Φιλοσοφία δεν διδάσκουμε τη θρησκεία, αλλά προσπαθούμε να φέρουμε τον άνθρωπο σε επαφή με τον Εσωτερικό Πιλότο, ο οποίος κατοικεί μέσα στον καθένα μας.

Θέλω, ωστόσο, να τονίσω ότι ο ειλικρινής εραστής του Θεού είναι ολιστικός. Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΧΩΡΙΣΤΟΙ, όπως ένα δέντρο και οι ρίζες του. Όλες οι γραφές έχουν τις αξίες τους.

Κοιτάξτε προσεκτικά και θα δείτε ότι αυτό που μας κάνει να επιλέγουμε είναι το επίπεδο συνειδητότητας μας. Μερικοί εξακολουθούν να αγαπούν το δόλωμα του Μαμμωνά και θα βρουν λάθος εκεί που δεν υπάρχει, όπως οι Φαρισαίοι.

Τα λόγια μου είναι αυτά που λέω σε όλους τους ανθρώπους. Είσαι πολύ ξεχωριστός. Εσύ είσαι φτιαγμένος στην εικόνα του Πνεύματος και έχεις το δικαίωμα να είσαι εδώ. Αγαπάτε τον εαυτό σας, καθώς είστε ένα μοναδικό όνειρο του Θεού.

Σημειώνω τη λέξη "συζήτηση" που χρησιμοποιείς. Αυτός είναι ο τρόπος του νου και όχι της Καρδιάς. Ήταν χρήσιμος για τους αρχαίους φιλοσόφους αλλά όχι για τους σύγχρονους αναζητητές της Αλήθειας.

Όταν κάποιος δεν καταλαβαίνει, είναι εντάξει να προχωρήσεις αφήνοντάς τον στην ησυχία του. Είναι παιδιά του Θεού, όχι δικά μας. Εκείνος θα τα φροντίσει καλύτερα.

Συνεχίζεται...



Αυτό το κείμενο είναι ένα απόσπασμα από το βιβλίο μου (στα Αγγλικά) με τίτλο «Manatita, The Lantern Carrier: An Esoteric Journey to Spiritual Philosophy» 

Είναι διαθέσιμο στην Amazon (εδώ) σε μορφή κανονικού βιβλίου (Paperback) αλλά και σε e-book (Kindle Edition).

Μπορείτε να το προμηθευτείτε και στον Αλμυρό από εμένα στο φροντιστήριο και από το πρακτορείο εφημερίδων του Δημήτρη Βέτσικα.

Καλό εσωτερικό πνευματικό ταξίδι σε όσους το διαβάσουν! Η αγάπη μου μαζί σας! 

Επίσης όσοι δεν έχετε προμηθευτεί το πρώτο βιβλίο «Παράξενες Μέρες» μπορείτε να το βρείτε:

  • Στην Αθηνά, στη Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα στα βιβλιοπωλεία Πολιτεία και Πρωτοπορία
  • Στον Αλμυρό στο φροντιστήριο ΠΡΙΣΜΑ και στο πρακτορείο εφημερίδων του Δημήτρη Βέτσικα
  • Στον Βόλο στο βιβλιοπωλείο "το κλου" , Ιάσονος και Αντωνοπούλου

On line παραγγελίες στις ιστοσελίδες των βιβλιοπωλείων Πολιτεία και Πρωτοπορία.

Για κάθε απορία, ερώτηση ή παραγγελία μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου

  • στο email: arvanitisioannis99@yahoo.com
  • να αφήσει μήνυμα στο inbox στο face book (Sean Ireland)
  • σε ένα από τα τηλέφωνα 6974459481 και 6970258303.

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

Ναι, πιστεύω σε έναν Θεό, μία Πηγή. Η αγάπη του Θεού είναι σαν ένα δέντρο -το δέντρο ζωής- και έχει πολλούς κλάδους. Κάθε κλάδος έχει τη δική του ταυτότητα και το δικό του όνομα, όπως ο Χριστιανισμός, ο Βουδισμός, ο Ινδουισμός, ο Ιουδαϊσμός, το Ισλάμ και ούτω καθεξής. Αλλά είναι όλα κλαδιά του ίδιου δέντρου. - Sri Chinmoy